Werken in een tuincentrum in de zomer is als betaald krijgen om te leren over planten, tuinieren en mensen. Het is ook een spoedcursus in verkopen en klantenservice. Ik heb deze zomer zes weken in een tuincentrum gewerkt, wat genoeg tijd was om me een kijkje te geven in wat er nodig is om in de tuinbouwindustrie te gedijen. De hele dag met planten werken klinkt als iets dat snel saai wordt, maar ik heb veel geleerd van het werken in een tuincentrum dat me voor altijd bij zal blijven. Er zijn bepaalde dingen die je alleen kunt leren als je je voor zo’n korte periode in een bepaalde sector verdiept. Hier zijn een paar dingen die ik heb geleerd van mijn zomer als verkoper van tuinartikelen.
Door de hulp in te roepen van een partner in tuincentrum marketing als Garden Connect heb ik mijn bedrijf een enorme boost kunnen geven.
Mensen kopen op basis van emotie en nemen snel een beslissing
Toen ik in een tuincentrum werkte, hoorde ik vaak dat klanten probeerden te beslissen wat ze zouden kopen. Wat me opviel was dat ze bijna altijd op zoek waren naar het product met de beste prijs-kwaliteitverhouding, niet naar het product dat het beste zou werken voor hun behoeften. Mensen kopen op basis van emotie, dus uw product moet een gevoel opwekken. Tegelijkertijd moet je je niet zo laten meeslepen door de emotie rond je product dat je de werkelijke behoeften van mensen uit het oog verliest. Als je een product dat het probleem van een klant oplost kunt koppelen aan een gevoel dat inspireert tot een aankoop, heb je een winnend product in handen.
Profiteer met een partner in tuincentrum marketing
Tuincentrum marketing weet uw bedrijf goed in https://www.gardenconnect.com/nl/online-marketingde markt te zetten. U bent beter online vindbaar en dat levert u tevreden klanten op. Tuincentra werken samen met marketing- en merchandisingbedrijven. Deze bedrijven creëren de lay-out van het tuincentrum en de inrichting. Ze besteden aandacht aan elk detail van hoe planten worden geplaatst, hoe borden worden opgehangen, hoe de winkel wordt verlicht, enz. De inrichting van een tuincentrum speelt een grote rol bij het succes van uw winkel.
U kunt ervoor zorgen dat uw winkel is ingericht om klanten aan te trekken door samen te werken met een van deze bedrijven. Als u klanten naar uw winkel wilt lokken, zult u er baat bij hebben om samen te werken met een centrum dat weet hoe dat goed moet. U kunt veel leren van hoe deze bedrijven de beste lay-outs creëren. Uw partners kunnen u ook helpen bij het bedenken van creatieve manieren om reclame te maken in uw tuincentrum.
De beste manier om iets te verkopen is een klant te vragen waar hij naar op zoek is
Dit is iets dat ik uit ervaring heb geleerd in plaats van dingen die ik uit boeken heb geleerd. Aan het eind van elke dag ging ik door mijn aantekeningen over klanten met wie ik te maken had en zocht naar patronen in waarom ze kochten wat ze kochten. Na een paar weken begon ik te merken dat de klanten die dingen kochten die anderen niet kochten, dezelfde klanten waren die zeiden dat ze naar iets specifieks op zoek waren. Mensen die de winkel binnenliepen zonder een idee te hebben waar ze naar op zoek waren, kochten niets. Als uw klanten binnenlopen zonder specifieke behoeften in gedachten, zult u het moeilijker hebben om aan hen te verkopen. Dit betekent niet dat u niet moet proberen te verkopen aan klanten die vaag lijken over wat ze zoeken. U moet het zeker proberen. Wees alleen bereid om een beetje harder te werken om een verkoop te sluiten.
Mensen kopen alles wat felgekleurd is, ruikt en eruit ziet als snoep
Je kunt niet alleen planten en tuinbenodigdheden verkopen. Vaak komen mensen naar het tuincentrum op zoek naar cadeaus. Als je iets kunt verkopen, moet je iets verkopen. Laat de kans op extra verkoop niet lopen. Mensen kopen alles wat felgekleurd is, lekker ruikt en op snoepgoed lijkt. Dus als je planten hebt die aan deze beschrijving voldoen, heb je geluk. Als je een bepaald product hebt dat niet zo goed verkoopt, probeer het dan opnieuw te verpakken als een cadeauartikel. Je zult verbaasd zijn hoe goed het verkoopt.
Conclusie
Het zijn niet alleen planten die mensen kopen als ze naar het tuincentrum komen. Ze kopen ook cadeaus en decoraties. Als een klant in uw winkel staat, moet u proberen hem iets te verkopen. Mensen kopen op basis van emotie en nemen snel een beslissing, dus uw product moet een gevoel opwekken en het probleem van een klant snel oplossen. U moet ook aandacht besteden aan de lay-out van uw tuincentrum. Als je een aantrekkelijke winkelinrichting kunt creëren, kun je meer klanten aantrekken en meer producten verkopen.